Boektitels in een flesje

Flesje-met-boektitelsHeb jij dat ook? Dat er in de boekenkast en op je e-reader nog een heel aantal ongelezen boeken staan die je een beetje uit het oog verloren bent. Onlangs maakte ik een telrondje en het bleken er wel dertig! Veel meer dan ik dacht en dus besloot ik naast #boekperweek een tweede leesuitdaging in het leven te roepen, en wel: #alleboekenuitdekast.

Om mezelf te motiveren besloot ik de jampot-methode in te zetten. Daarover las ik nog niet zo lang geleden (geen idee meer waar – mental note to me: schrijf op!). Iemand had alle boektitels die ze nog moest lezen op een briefje geschreven en in een lege jampot gestopt. Als ze toe was aan een nieuw boek koos ze willekeurig een briefje uit de jampot. Leuk idee!

In dit leuke flesje van Plint met de mooie tekst “Als je om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is” (Gedicht: K. Schippers) zitten inmiddels 30 briefjes met boektitels. Pas als het flesje weer leeg is mag ik van mezelf een nieuw boek kopen, alle reden dus om het leeg te krijgen.

Intussen trok ik het eerste briefje, Boek 1 wordt Duel van Joost Zwagerman. Een oud boekenweekgeschenk dus een redelijk makkelijk begin van mijn uitdaging, ik ben benieuwd!

Herken je dit? En doe je mee? #alleboekenuitdekast

3 gedachtes over “Boektitels in een flesje

Geef een reactie

